0787.327.196

Cate ore dormim ca sa slabim?

Somnul este un element important care iti ofera calitate vietii. Insa stii de cate ore de somn ai nevoie?Exista persoane care, dormind doar 6 ore pe noapte, reusesc sa se odihnesca; insa ce se intampla daca cele 6 ore de somn nu sunt suficiente?

In America, media de somn este de 6,9 ore pe noapte. Desi nu exista nici un statut medical care sa ateste orele necesare pentru odihna, este sigur faptul ca nevoile fiecarui om sunt diferite.

Pentru majoritatea, un somn odihnitor trebuie sa dureze intre 7 si 9 ore pe noapte, nu mai putin, pentru ca, pe termen lung si chiar si pe termen scurt, privarea acestor ore de somn conduce la efecte negative la nivel de calitate a vietii, functii cognitive, atentie, concentrare si memorie.

 

Legatura intre somn si kilograme – slabim cand dormim sau nu?

Exista chiar si o dieta numita “dieta somnului” care subliniaza faptul ca in timp ce dormim slabim, fapt adevarat insa doar intr-o anumita masura. Somnul de calitate si suficient te va ajuta sa ai un metabolism care sa functioneze corect.

Mai mult, in timpul somnului sunt secretati doi hormoni care influenteaza in mod direct pofta demancare: grelina si leptina.

  • - Grelina este denumita si hormonal “GO”, este cel care ii spune corpului cand sa mancati. Atunci cand exista carente de somn, nivelul de grelina este crescut, asadar sunt transmise informatii gresite catre creier, iar senzatia de foame este mai mare decat nevoia reala
  • - Leptina este hormonal care transmite corpului cand trebuie sa incetam sa mancam, iar studiile arata ca atunci cand exista insuficiente ore de odihna, nivelul de leptina este scazut, asadar nu suntem “atentionati” cand trebuie sa ne oprim din mancat

Mai multa grelina si mai putina leptina inseamna, in mod logic, crestere in greutate din cauza senzatiei de foame, plus ca un metabolism obosit (carente de somn) este un metabolism lent.

 

Memoria este afectata in mod direct de lipsa somnului

In anul 2003, un studiu referitor la necesarul orelor de somn a condus la rezultate importante legate de acest aspect.

Subiecti impartiti in grupuri au fost pusi sa doarma cate 4, 6 si respectiv 8 ore pe noapte. In timpul zilei, fiecare grup a fost supus unor teste de atentie si concentrare, iar cei care au facut parte din grupul care dormise 8 ore pe noapte nu prezentau nici un fel de declin din punct de vedere cognitiv.

Atunci cand dormim 6 ore mai multe nopti la rand, din punct de vedere cognitiv, este ca si cum am fi in stare de ebrietate, epuizarea dauneaza sanatatii. Lipsa somnului poate conduce la riscul bolilor de inima, accidentelor vasculare cerebrale, dementei, acestea fiind doar cateva dintre efectele pe termen lung.

                                               

Cand somnul nu este suficient, oamenii se simt obositi la inceput, iar mai apoi considera in mod gresit faptul ca organismul lor s-a adaptat si ca nu au nici o problema. Problema exista atunci cand oamenii incearca, de obicei, sa combata oboseala cu ajutorul cofeinei. Exista persoane care fac fata cu brio acestei situatii si care resimt efectele pe termen lung, dar si persoane care au probleme si pe termen scurt, de exemplu exista cazuri in care adorm la locul de munca.

 

In incheiere, va oferim cateva trucuri pentru un somn odihnitor, astfel incat sa ne bucuram de toate beneficiile somnului asupra organismului nostru:

1. Temperatura camerei  este recomandata  la 18 grade Celsius potrivt specialistilor. Aceasta temperatura va relaxa organismul si vei adormi imediat. Daca in camera este prea cald (peste 24 grade) sau prea frig (sub 12 grade), creierul tau va fi prea ocupat cu transmiterea de semnale spre organele vitale, iar tu nu vei fi in stare sa adormi.

      2. Dus/baie inainte de somn: Nu doar pentru igiena, ci si pentru un somn relaxant. Pielea ta va fi hidratata, iar tu te vei odihni in timpul somnului.

      3. Aer curat: Deschide o fereastra inainte de a te culca, inclusiv iarna. Aerisirea camerei te va ajuta, aerul curat te va ajuta sa iti oxigenezi celulele.

      4. Patul - In medie, dormim 25 de ani pe noapte, investitia intr-un pat care sa iti ofere confort este necesara. Este indicat sa schimbi asternuturile odata la 3 zile, pernele o data la 3 ani si salteaua la 12 ani.

      5. Lavanda - Poti da cu putin ulei de lavanda pe perna pentru a avea un somn reconfortant si relaxant, efectele lavandei sunt impresionante.

6. Evita alcoolul - Vei fi agitat si nu vei putea adormi decat dupa ce alcoolul va fi eliminat din organism.

 

Nu uita sa aplici aceste metode pentru un somn linistit, care te va ajuta sa ai o viata activa si sanatoasa! Include in stilul tau de viata cel putin trei antrenamente de sport pe saptamana si o dieta echilibrata! Viata e frumoasa, e pacat sa nu o traim la maxim!

 

 

 


Next Door Fitness

Adresa: Popa Nan, 82, et 1 - intrarea prin stanga cladirii, dupa bariera, prima usa pe dreapta

Telefon: 0787.327.196

 

E-mail: contact@nextdoorfitness.ro