0787.327.196

Beneficiile sportului asupra psihicului tau

Sa facem miscare intr-un mod regulat este esential intr-o lume in care stresul este din ce in ce mai des intalnit in randul nostru, chiar de la cele mai fragede varste. O viata activa te poate ajuta sa adopti o atitudine sanatoasa, astfel incat riscul de a suferi de afectiuni fizice sau psihice este scazut.

De aceasta data, ne vom concentra mai mult asupra beneficiilor psihice pe care antrenamentele de aerobic le au asupra noastra.

Stiati ca miscarea regulata te ajuta sa ai o memorie mai buna? Sportul te ajuta sa inveti mai usor? Exact, rezultatele mai multor studii facute ne demonstreaza ca miscarea ne ajuta sa ne imbunatatim considerabil rezultatele academice.

Explicatia este simpla, dat fiind ca este cunoscut faptul ca un simplu antrenament iti imbunatateste starea de spirit, te face sa fii mai increzator in fortele proprii si te ajuta sa ai mai mult chef de invatat. De asemenea, miscarea regulata te ajuta sa te poti concentra mai bine in toate activitatile pe care desfasori.

In 2008, profesorul de la Harvard, John Ratey, demonstreaza in studiile sale ca antrenamentele aerobice te ajuta sa iti depasesti eventualele probleme de anxietate, depresie, stres, invatare si chiar problemele tot mai des intalnite la nivelul capacitatii de concentrare!

Asadar, contrar principiului “nu am timp sa fac sport, sunt in sesiune”, acum (mereu)  este un bun moment sa iti reinnoiesti abonamentul la sala, in loc sa iei o pauza!

De asemenea, cercetatorii numesc exercitiul fizic si antrenamentele de aerobic ca fiind singura cale spre a ne feri de boala secolului, Alzheimer. S-a demonstrat ca un ritm de viata activ este cel care ne salveaza de micsorarea creierului, in speta, de aparitia dementei.

Sportul stimulează producerea unor cantităţi mai mari decât în mod obişnuit de neurotransmiţători cum sunt endorfinele, „hormonii fericirii“. 

Endorfinele nu sunt însă singurii neurotransmiţători care se înmulţesc în creier datorită mişcării. Şi dopamina (unul dintre principalii neurotransmiţători, responsabil cu controlul mişcării, dar şi cu activarea centrilor plăcerii din creier) şi glutamatul (cel mai abundent neurotransmiţător excitator din sistemul nervos) sunt produse în cantităţi mai mari în timpul activităţii fizice, pentru a pune în mişcare corpul. 

Depresivii vor resimţi o ridicare aparent inexplicabilă a stării de spirit după o repriză de alergare în parc, de exemplu.

Desigur ca  pare interesant ceea ce v-am expus si poate ca va ganditi ca e cazul sa va refaceti abonamentul la sala, insa, ca sa va convingem sa mai spunem doar ca starea de bine pe care o resimti dupa o ora de antrenament este extraordinara! Asa ca nu mai asteptati, acum este momentul sa  faceti o schimbare in bine pentru voi!

Surse: http://bionews-tx.com/news/2013/05/27/ut-research-finds-that-regular-exercise-makes-you-smarter/

http://www.ziare.com/viata-sanatoasa/sanatate/sportul-te-ajuta-sa-ai-note-mari-chiar-si-in-facultate-1019825

 

 


Next Door Fitness

Adresa: Popa Nan, 82, et 1 - intrarea prin stanga cladirii, dupa bariera, prima usa pe dreapta

Telefon: 0787.327.196

E-mail: contact@nextdoorfitness.ro